Varför ska man använda reklamfilm?

Jo, för att reklamfilm är något som verkligen engagerar och väcker känslor hos mottagaren. Hela 95% minns reklambudskap via film till skillnad mot att man enbart minns 10% av reklam som kommuniceras via bild. Rörlig bild är något som blivit stort på marknaden och är en marknadsföringstyp som ständigt växer.

Vi erbjuder flera olika typer av reklamfilm som hjälper dig förmedla ditt specifika budskap och nå ut genom bruset. Det kan vara allt ifrån en enkel film du vill använda i sociala medier till mer specifika produkt- eller utbildningsfilmer. Eller varför inte skapa en film som presenterar ditt företag?


Du är alltid välkommen att kontakta oss för att bolla dina idéer och för att få hjälp med att välja rätt typ av film för ditt budskap.

Företagsfilm

 

En företagsfilm kan användas på ett flertal olika sätt. Ett vanligt scenario är att man berättar om företaget och dess tjänster för att sedan använda den färdiga filmen i sin marknadsföring. En företagsfilm är ett effektivt sätt att informera nya och gamla kunder om sin verksamhet, samtidigt som man undviker långa skriftliga texter. En företagsfilm består ofta av intervjuer, voice-overs, samt relevanta filmklipp som hänvisar till det som man pratar om i filmen.

Intervjufilm

En intervjufilm används ofta som en informationsfilm där man berättar om en tjänst eller produkt eller för att förmedla annan information. I kombination med intervjun läggs ofta relevanta filmklipp in som hänvisar till det man pratar om i filmen. Denna typ av film lämpar sig utmärkt för kommunikation både i sociala medier och på hemsidan.  Varför inte passa på att presentera dina anställda, kunder och samarbetspartners framför filmkameran och skapa autentiska filmer?

Reklamfilm

 

Något som är gemensamt för alla företag och organisationer är att de vill nå ut genom bruset med sitt budskap. En reklamfilm fokuserar på att förmedla information eller vissa funktioner kring din specifika produkt eller tjänst. Denna typ av film är ett väldigt effektivt sätt att paketera och förverkliga ditt budskap och kan med fördel användas inom både sociala medier, hemsida och TV.

Utbildningsfilm

 

En utbildningsfilm är en informativ kortare film som kan förklara allt ifrån en praktisk funktion till mer abstrakta processer och metoder. Då 75% av befolkningen hellre tittar på en video, än att läsa dokument, e-post eller webbartiklar, är denna filmform ett bra val för att förmedla information som faktiskt når ut till mottagaren. Denna typ av film kan med fördelanvändas på din hemsida, YouTube eller sociala medier.

Bilfilm

Bilfilm är en film som är särskilt framtagen för bilförsäljare, främst för användning på hemsida och sociala media. Denna typ av film används för att ge kunderna mer information om produkten genom rörlig media, i stället för att enbart använda sig av stillbilder. I filmproduktionen arbetar vi med att framhäva varje bils positiva egenskaper. Vid skapandet av en bilfilm kan du välja om enstaka eller många effekter ska användas i redigeringen.

Detta får du av J A Filmproduktion

Planering – Vi bokar ett möte där vi diskuterar vad just du/ni vill ha för typ av film. Vi diskuterar bland annat:

  • Syftet med filmen

  • Vilken målgrupp man riktar sig mot

  • Vilket budskap som ska förmedlas

  • Vilka känslor vill man förmedla genom filmen

  • Vem/vilka som ska vara med i filmen

  • Vad som ska filmas (personer och text)

  • Vilket övrigt material som ska filmas

  • Plats för filmning

  • Hur den som ska filmas förbereder sig inför filmning

Inspelning – Enligt bestämt datum och bokad plats sker filmning av J A Filmproduktion. 1-2 kameror, ljusuppsättning och ljudupptagning. Tidsåtgång för inspelning varierar baserat på hur lång film som ska produceras.

Postproduktion – J A Filmproduktion redigerar filmat material, lägger på musik, textning (vid överenskommelse) samt färgläggning vid behov. Detta arbete sker med löpande avstämningar med dig som kund, så att den färdiga filmen motsvarar dina önskemål.